maanantai 9. huhtikuuta 2012

Pääsiäispupu Onni

Ihan ensteks! Iskä oli tossa keskiviikko-torstaiyön laivalla ja ette varmaan ikinä arvaa, mitä se löysi mulle tuliaisiksi. Äiti on jo kauan yrittänyt etsiä mulle Angry Birds -hahmoja, joissa ei ole sisällä sitä "Paina tästä" -härpäkettä. Iskä löysi tällaset, joista vihreä possu jo vähän kärsi ulkoleikeissä.


Keskiviikkoiltana vietettiinkin sitten äitin ja kummitätin kanssa tyttöjen ja yhden pojan iltaa. Kasvisdippailtiin ja muuta ja oli mulla kova työ yrittää saalistaa niitä herkkuja olkkarin pöydältä. Äitillä oli varmaan taas mua vaarten joku ota kiinni, jos saat -leikki. En saanu mitään!  Oon kuitenkin ihan tyytyväinen, kun oon ainoa poika tässä maailmassa, joka pääsee tyttöjen iltoihin mukaan. En aina oo ihan varma, onko se pelkästään positiivista...

Nyt on tassuteltu mun ensimmäinen pääsiäinen aikalailla läpi. Se alkoi niin makeesti äitin ja iskän sängystä perjantaiaamuna. Ei melkein millään suostuttu äitin kanssa nouseen, mutta iskä tarpeeksi jankkas ja hoputti. Lopulta noustiin, koska suuntana oli tietysti mummun 45-vuotisjuhlat Vammalassa!

 



Mummulassa oli sitten mulle ihan uusia ihmisiä niinkun äitin serkkuja ja eno ja muita. Oli tietty myös äitin mummu, jota mun olikin oikein ollut ikävä. Syötiin hyvää ruokaa (täti vähän tuppaa sillain herkuttaan mua, mutta älkää nyt heti äitille kertoko) ja juostiin kovaa Hilman kanssa. Kaapo oli taas enempi kiinnostunut äitistä kuin musta.

Tässä oon äitin enon sylissä. Oli historiallinen hetki, kun rauhotuin.



Oltiin Vammalassa sunnuntaihin asti ja koko ajan mua vietiin paikasta toiseen. En kuitenkaan valita, koska toisessa paikassa ei tiedetä, kuinka paljon oon saanut herkkuja aiemmin, joten sain aika rajattomasti hyvää. Äiti on toppuuttelemassa tietenkin, ihme tapaus! Varmaan se yrittää viedän munkin herkut, kun se itse paastoaa. Niin se on vienyt iskänkin! Murr!

Perjantai oltiin mummulassa Kaapon ja Hilman kanssa, mutta melkein koko lauantain olin toisessa mummulassa. Sain jopa olla ihan kahdestaan mummun kanssa, kun iskä ja pappa vaihteli auton renkaita ja muita. Miesten juttujahan ne olisi ollut, mutta oon jo äitiltä oppinut noita naisten töitä paremmin niin viihdyin kyllä mummun kanssa silityspuuhissa. Ei meinaan tassut tahreennu!

Sunnuntaina käytiinkin sitten pääsiäislounaalla siellä iskän kotona ja näin vielä mun yhden tätin ensimmäistä kertaa. Nyt on tänä viikonloppuna sukuloitu niin paljon taas, että äiti sanoi meidän olevan seuraavat viikonloput Turussa. En kyllä ihan usko sitä, kun sillä tulee aina niin kova ikävä Kaapoa ja Hilmaa. Välillä oon vähän mustasukkanenkin ja osoitan mieltäni sitten niin, että en huomioi äitiä ollenkaan. Saa vähän laittaa asioita tärkeysjärjestykseen, nii!

En tiedä, kuka toi taustan mopsi on... Mummulassa on mopsin kuvia kaikialla ja sitten vielä Kaapo ja Hilma...

Kaapon ja Hilman peti, jossa vain minä nukun. Pehmee!

Sunnuntai-iltana ajeltiin vielä äitin mummun kautta Turkuun. Siis isomummulla sain vaikka minkä näköistä herkkua taas. Äiti ihmettelee, kun mun masu ei mene ollenkaan sekasin. Oon yrittänyt sille sanoa, että se menee sekaisin vaan pahasta ruuasta eikä sellasta ole olemassakaan!

Turussa sitten vietettiin vähän leffailtaa iskän ja äitin kanssa. En hirveesti ymmärtänyt tollasen leffan päälle niin nukuin sitten iskän sylissä koko illan. Ennen sitä olin kuitenkin rankaissut mun petiä vähän, kun se oli viime viikolla kaksi päivää multa pois. Se oli pesussa! Joku tyhmä koira oli pissinyt mun pedin.



Tänään meillä ei ole ohjelmassa mitään. Nukuttiin äitin kanssa puoli yhteen! Äitille melkoinen saavutus, kun se herää aina viimeistään yhdeksältä! Katottiin sitten elokuvaa ja äsken laitettiin äitin kanssa vähän ruokaa ja syötiin luuta. Nyt aion mennä päiväunille viettämään tätä vapaapäivää! Herkullista pääsiäisen jatkoa kaikille lukijoille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Onni kiittää kommentistasi!