sunnuntai 12. helmikuuta 2012

Koiruuksia koko päivälle!

Tänään oli pienen haukun pää ihan pyörällä, kun tän mun 60 neliön kodin täytti äiskän ja iskän lisäks neljä isoa ihmistä ja kaks isoa koiraa! Meillä kävi meinaan vieraita, vaikka ei ne mitään vieraita ole vaan meijän perhettä eli äitin iskä, äiti ja veli ja veljen tyttöystävä. Ne on siis mun mummu ja pappa, mutta kuulin eilen, kun äitin äiti melkein suuttu puhelimessa, kun äiti kutsu sitä mummuks! Taitaa olla mummulla joku ikäkriisi, mutta mikä muu se mulle olis. Markus, siis äitin veli, niin äiti on ristiny sen vähän niin kuin mun kummisedäks eli sen täytyy opettaa mulle kaikki pahanteot, eiks nii. Eniten odotan, kun se alkaa opettaa mua juustohirmuks. Kaapo ja Hilma tänään vähän kertoi, että ne saa aina iltajuustot. Ite en oo saanut vielä kertaakaan. Mummu oli ihan oikeessa, kun se sano äitille, että ei siitä kasva millään miestä ilman juustoo. Äiti on vähän eri mieltä, mutta onneks mulla on noita muita kaksijalkasia, jotka voi herkuttaa. Pyh, äiti!


Tätä ette muuten kyllä ikinä usko... Hilma on kaksvuotias haukku eli aika paljon isompi (ja pulleempi) kuin mä ja se pelkäs mua. En ole siis mikään ihan turha haukku, että vapiskaa naapurin isot koirat! En ymmärtäny oikein, että miks Hilma ei tykännyt, kun söin sen häntää. Mutta kyllä meistä tulee vielä hyvät leikkikaverit, siihen malliin Hilma mua tänään vahtasi. Varmaan se oli vähän mustasukkanenkin, kun tuppaan viihtyyn vähän kaikkien sylissä ja se on tietty Hilmalta pois. Äiti kertoi jo etukäteen, että Kaapo on maailman lungein haukku, minkä se tietää ja niin se kyllä oli! Oli vähän outoo, kun ei se kiinnostunut musta. Oon niin huomioon tottunut kuitenkin. Pari kertaa se mua haistoi ja meni sitten äitin paijattavaksi. Mua vähän harmittaa, kun äiti ei ottanu musta ja Kaaposta yhteiskuvaa. Olisin halunnu näyttää millanen oon nyt ja millanen mun tavoite on olla viiden vuoden päästä. Melkonen köriläs meinaan, jessus!


Mummu ja pappa toi mukanaan kinuskikakkua mun kunniaksi, mutta en ymmärrä, miksen sitten saanut sitä syödä! Sain myös uuden narulelun ja herkkupussin. Huh, joku oikeesti ajaa mun herkkuoikeuksia. Välillä musta tuntuu, että musta tulee joku terveellinen haukku. Meen kyllä mummulaan yökylään joskus, kun äiti on musta valmis luopuun ja aion syödä ihan kaikkea!

Joo, päivä oli tosi kiva ja vauhdikas. Energiaa meni niin paljon, että sekä mää että äiti mentiin päiväunille, kun vieraat lähti takaisin Vammalaan. Ne olis mun mielestä saanut olla kyllä kauemminkin! Mitä enemmän leikkikavereita ja paijaavia käsiä, sen parempi. Äiti sanoi, että kahden viikon päästä mennään käymään Vammalassa niin nähdään sitten taas Kaapon ja Hilman kanssa.






Erityismaininnan äiti halus tänne siitä, kuinka reippaasti oon tänään pissaillu vain ulos. Ainoastaan kaks kertaa oon pissannu sisälle! Kyllä oon reipas haukku. Huomenna onkin jännä päivä, kun oon koko päivän iskän kanssa kaksin. Äitillä on joku tentti, mikä on mukamas mua tärkeempi. Sen jälkeen sillä on sen omasta mielestä, mua mielenkiintosempia luentoja ja en välttämättä suvaitse sitä, että koulu menee mun edelle, murr. Iskä onneks on vapaalla, että en yksin joudu vielä oleen. Nyt on yöunien aika ja tänään aion nukkua vähän reippaammin kuin viime yönä. Viime yönä olin vähän levoton ja itkeskelin välillä, kun en nähnyt äitiä ja iskää. Suurimman osan ajasta kyllä nukuin ihan nätisti, että älkää nyt vaan luulko, että olisin joku itkevä vauveli!

Hyvää yötä kaiken karvaisille lukijoilleni!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Onni kiittää kommentistasi!