lauantai 11. helmikuuta 2012

Vaik kui pal kivaa!

Juu u, täällä sitä turkulaistutaan kovaa vauhtia. Äiti on mulle vähän yrittänyt opettaa, että mitä sitä turkulainen haukku sitten sanoo, mutta en ota sen oppeja hirveen vakavasti, koska se on ihan paljasjalkane vammalalainen ja puhuu ihan vammalaa. Ei se oo katu-uskottavaa täällä Turussa. Aion nyt ulkona sitten kuunnella kaikkia turkulaisia. Oon kuitenkin Turun murre!

No joo, mun ensimmäinen kokonainen päivä täällä uudessa kodissa alkaa olla takana. Voin kertoo, että en oo päästänyt äitiä ja iskää helpolla! Ei vaan, nukuin yöni ilman itkua ja mun oli hyvä olla mun rauhallisella pedillä. Luulen, että ja äiti ja iskä nukku aika huonosti, kun ne tarkkaili koko ajan, että hengitänkö ollenkaan. Tämmönen pieni haukku on kaikesta uudesta ihan väsähtänyt. Oon syönyt tosi reipaasti ja vähän jo osaan sihdata paperille pissaa ja kakkaa. Paljon mun täytyy kyllä vielä oppia. Pääsin tänään myös pihalle tassutteleen ensimmäistä kertaa. Tassuja palelsi, vaikka ulkona on vaan -1,5 astetta pakkasta. Oon niin pieni, että saakin palella! Tiedän kyllä jo, että ulos saa pissata.

Tässä oon ulkona ensimmäistä kertaa (äitin kengät oli paljon mielenkiintosemmat kuin ympäröivä maailma!)
Äitiiiii, eiiii, paleleee!!

Oon ollu kuulkaas kova poika leikkimään. Onneks äiti ja iskä on ihan tosi innokkaita myös. Mun lempileluks on tullut kasvattajalta saatu pikkuhiiri! Äiti sanoo, että sen epäilykset siitä, että mopsissa on kissaa, vahvistuu vaan koko ajan. Mutta oikeesti mikkihiiri vaan on just sopivan kokonen lelu mulle ja sen hännästä saa hyvin kiinni. Nukunkin se kainalossa. Kiitos Marjo!

Sitten oon myös huvittanut äitiä ja iskää mun nukkuma-asennoilla! Eniten kiva on maata selällään ketarat kattoa kohti, mutta myös monia muita hauskoja asentoja oon näytellyt nukkuessani. Tässä on pari esimerkkiä äitin ja iskän kainalossa nukkumisesta.



No, mutta reippaita on oltu ja kehuja kerätty. Massu on täynnä, pissat ja kakkat tehty, joten nyt käyn nukkumaan. Väsyttää. Täytyy myös kerätä energiaa, koska huomenna meille tulee mun mummu ja pappa sekä Kaapo ja Hilma. Vähän mua jännittää tavata ne haukut, kun oon ite näin pieni. Äiti kyllä on tarkkana, että en pääse pelästyyn mitään. Ja mun ruokaan ei muuten kajota, niiiii!

Kiemuralla oon vallan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Onni kiittää kommentistasi!